תאגיד HYUNDAI

יונדאי מוטור היא החברה לייצור מכוניות של ענקית הטכנולוגיה יונדאי קיה. החברה הקוריאנית נוסדה בשנת 1967 על ידי תאגיד יונדאי והיום היא חלק מקבוצה גדולה שכוללת גם את חברת קיה, שגם היא בעלת מותג לייצור מכוניות. בשנת 2007 נחשבה חברת יונדאי כמותג כלי הרכב החמישי בגודלו בעולם עם מכירות של כ-2.6 מיליון כלי רכב. עד היום היא נחשבת לאחת החברות הפופולריות ביותר בעולם וכלי הרכב שהיא בונה ומשווקת מיוצרים ומשווקים בכל רחבי העולם.

ההיסטוריה של חברת יונדאי

חברת יונדאי מוטור יוצרה כאמור על ידי תאגיד יונדאי כדי ליצור הסכם שיתוף פעולה עם חברת פורד האמריקאית וליצור מכוניות בעלי סטנדרט גבוה בקוריאה עצמה. המפעל הראשון הוקם בעיר אולסן והדגם הראשון של החברה תחת שיתוף הפעולה עם חברת פורד היה הפורד-קורטינה שיוצר בשנת 1968. בשנות השבעים יונדאי החלה בהקמת קו ייצור עצמאי ופיתחה ב-1975 את המכונית הראשונה תחת שמה  – יונדאי פוני. שנה לאחר מכן החל תהליך הייצוא של המכונית למדינות אחרות בעולם.

בשנות השמונים הציגה חברת יונדאי את דגם יונדאי אקסל שהיה דגם קומפקטי בעל הנעה קדמית. דגם זה היה גם הראשון שיוצא לארצות הברית. מחיר המכונית הזו היה נמוך מאד ועמד על 5000 דולר בלבד, המחיר הנמוך הזה יצר שיא של מכירות באותה שנה. שנה מאוחר יותר הוצג דגם נוסף יונדאי גרנדואר ולאחר מכן הוצג גם דגם משפחתי בשם יונדאי סונטה. דגם זה יוצר במפעל של יונדאי שנפתח באותם שנים בקנדה. במקביל פתחה יונדאי מפעלים בקוריאה ובמקומות נוספים בעולם, זאת כדי להתאים את עצמה לביקוש.

בשנות התשעים הציגה יונדאי לראשונה מנוע בנזין ותיבת הילוכים שתוכננו על ידי מהנדסי החברה עצמם, ללא שיתוף פעולה עם חברות נוספות. מנוע ותיבה אלו הותקנו בדגם האלנטרה שהוצג באותה שנה. ב-1995 הציגה החברה את דגם היונדאי אקסנט, רכב זה זכה להצלחה פנומנלית בכל רחבי העולם. בנוסף, שיווקה החברה את דגם יונדאי צ'בק שהיה מצליח במיוחד באוסטרליה.

יונדאי בשנות האלפיים

בשנת 1997 הושפע מצבה של חברת יונדאי מהמשבר הפיננסי באסיה, התאגיד עצמו פורק למספר חברות וחברת יונדאי מוטור רכשה את קיה. פעילות זו הפכה את יונדאי לחברה בסדר גודל עולמי בגלל פעולות שונות שנקטה לחזק את המותג. היא הציעה לקהל הרוכשים האמריקאי אחריות של 10 שנים וזכתה לפופולריות רבה בזכות הפעולה השיווקית הזו.

בשנת 2002 הושק דגן המיני גטס של יונדאי שהיה מצליח במיוחד ועדיין נחשב למצליח מאד. בנוסף הציגה החברה בשנה שלאחר מכן את דגם היונדאי טוסון, רכב שטח קטן שזכה להצלחה רבה בעולם. לבסוף, בשנת 2008 השיקה החברה את היונדאי ג'נסיס, רכב סלו בעל הנעה אחורית שמתחרה בדגמי לקסוס היפנית.

Comments are closed.